#1

OBK mødet 01.09.22

Skrevet af Jan Lind d. 1. september 2022 16:34

Vi var idag 22 mand, bænket i 2 rækker; Paul og måske flere, ville gerne, at vi kom tilbage til 6 enkeltborde, men indtil videre, fortsætter vi med de 2 rækker; så var der lige plads til alle plus et par stykker mere.
Velkommen til den nye mand; jeg fik ikke lige navnet, men det var vist noget med Valentin ?
Fangstrapport blev der ikke så meget af, men vi havde da lige været en tur i Tusågård med 17 mand, ikke den store fangst, Egon og Gert hver en, men til gengæld var der stadig fint vejr, og pølserne med øl/vand, smagte fortrinlig.

Verner havde været en tur ved Simested å, men da han først mødte en odder og senere en sæl, så opgav han der.
Har imidlertid også været en tur på Færøerne, fangede en del (små) på flue; i havnen nogle sej, forsøgte så et andet sted, med små gummidyr (agn), men da han havde mistet 3 af disse stoppede han (formentlig en meget stor flynder eller en russisk ubåd).
Jørgen har været på det gule rev, foruden lidt torsk, fangede han en stor havtaske; MASSER af slim, da han skulle rense den.
Helge berørte medlemsaktiviteten, med hensyn til at få flere juniorer i nettet, ligesom OBK adgangskravene måske skal opblødes lidt; tages op igen om en måned.

Der forestår stadig endnu en P&T tur, midt i september, Trust, Engholm eller .....
Gjerrild tirsdag d. 6. september. Individuel kørsel, så vi mødes altså ikke ved Møllen.
15 mand til spisning, 5 overnatter. Til GPS’en: Ræbækvej 2, Grenå.
Fjæsing, pas på giftpigge, god til madding, ellers brug sildestykker eller lignende; iflg. TV i dag er alle børsteorm døde for i år (varmen ?).
Lidl skulle have tobis eller lignende til salg ?, men jeg kunne nu ikke finde nogen.
Jeg tager marmelade med til morgenmaden onsdag.
Der blev vist lidt forfangs-muligheder på tavlen.
Kasper-røghat til lidt fisk om onsdagen, var det Kaj der ville tage en med ?
Hvis vandet meget plumret, hvor vi er, kan man bevæge sig et par kilometer mod syd, eller tage til Bønnerup havn.
Puha, det var hvad jeg lyttede mig til.

#2

Jørgen Buch

1. september 2022 18:49

Flot referat Jan.
Jeg fandt heller ingen småfisk hos LIDL - har Kaj købt dem alle sammen ?
I får lige et foto af den havtaske, er er nævnt.

Svar "OBK mødet 01.09.22"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator