#1

OBK mødet 02/06/22

Skrevet af Jan Lind d. 2. juni 2022 14:24

Vi var i dag 17 mand; vejret uden for lidt træls og bare 12-13 grader Celsius.

Gert kom tidligt (før Freddi), og det lød til at Freddi havde været ude i en krise, med manglende nattesøvn, vist nok på grund af en fisketur, lidt syd for Viborg :-)
Nå, men en guldfisk kan jo også være meget pæn, selv om det lød til at fangstnettet, var for lille.
Ovenstående er kun hvad jeg hørte med et halvt øre, mens jeg bar rundstykker og kaffe ind på bordene.
Men ellers ikke det helt store til pralerunden; jow Arne havde da snuppet 5 stk i Skyggehale, på nogle gummidyr, efter i flere timer, at have forsøgt sig med diverse fluer; alle andre fangede heller ikke noget, selv om det vrimlede med fisk.
I weekenden havde nogle af os været i Gudenådalens fiskesø (0-tur), tirsdag var jeg taget til Virksund (Mosevej) efter hornfisk, som Toppenberg havde rapporteret (også en 0-tur); mødte forresten Anton, som heller ikke havde fanget noget.
Erik rapporterede fra sidste å-morgentur (04.30) til Simested, kun 2 mand, overvejer at droppe disse å-ture.
Mange er også lidt betænkelige ved at færdes langs vore åer (sumpet), ligesom mange å-brinker ødelægges af et stort antal heste.
Kommende P&T ture: Havde egentlig regnet med, at vi skulle til Nørreris næste gang, men nu forlyder det, at den vestlige sø er tom ?? Vil blive undersøgt, inden vi eventuelt tager af sted.
Ved en fisketur langs Karup å, havde Lars indsamlet 5 flotte woblere, fra buske og træer, på den side han nu gik på.
Vil blive solgt til rimelig pris, og pengene vil gå i pølse-kassen; henvend jer til Lars, hvis I vil købe.
Samme Lars planlægger stadig engang i efteråret, at fastlægge en aborretur til Randers; bifangst havørred og laks.
Ellers et gemytligt og godt møde, med mange gode historier, til lattermusklerne.

Svar "OBK mødet 02/06/22"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator