#1

OBK møde 27.04.23

Skrevet af Jan Lind d. 27. april 2023 13:22

18 mand i dag.
Svend havde den 21. rundet igen, og medbragt 1 fl. enkelt samt lidt forskellige oste fra Thise.
Fangstrapporter mm:
Helge, Torsminde 62 sild; Erik og Søren har afpatruljeret Virksund, men ingen sild, endnu.

Fra vores netop afviklede P&T tur til Tusågård, præsenterede Viggo dagens fangst, en møj bette aborre, fanget på orm i åen,
men vi fik da afprøvet vores ny indkøbte grill, som bare fungerede.
Arne har været omkring Vorgod, men ingen fangst.
Verner rapporterede, at han havde set en hedehøg (se billede), meget sjælden i Danmark, desuden MEGET vand i åen.

Næste tirsdag er det planen, at vi skal omkring Mariager Fjord (check Forum).
Stormøde næste gang, men Søren er altså fraværende (ferie).
Superfangst i Omme å, laks 131 cm, 21 kg (tæt på åens udløb i Skjern å).

Arne gjorde mig opmærksom på, at jeg på et tidspunkt havde skrevet, at fangst af havørred og regnbueørred, i en periode, ikke er tilladt i Storåen.
Jeg havde hørt det i radioen/TVMV ?, men det er rettelig hav- og bækørred (se herunder).

I et forsøg på at stoppe nedgangen og meget gerne øge bestanden og dermed få flere gydefisk, har Holstebro og Omegns Fiskeriforening sammen med Vemb Lystfiskerforening besluttet at frede ørred (Salmo trutta), altså bæk- og havørred, i 3 år, hvor foreningerne disponerer over fiskevandet.

Alle ørred skal dermed genudsættes.
Fredningen træder i kraft d. 16. april 2023.

Svar "OBK møde 27.04.23"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator